Konsep perniagaan – ProSumer …. Dari Kilang terus ke Pengguna…. Kita untung lebih 60% berbanding beli cara biasa.. Bahagian 1..

Bismmillahirahmanirahim.

Kita adalah pengguna. Bangun jer tidur, kita terus ke bilik air untuk gosok gigi, mandi guna sabun dan shampoo dan selepas itu berhias diri dengan set kecantikkan seperti bedak, deodorant, gincu dan sebagainya. Di mana kita dapat barangan tersebut? Pasti dari kedai atau shopping mall kan? Kita beli, keluar duit kita dan kedai atau shopping mall tersebut dapat untung. Kita hanya dapat barangan jer...

Nak tak saya kenalkan dengan konsep perniagaan di mana keuntungan tersebut diberikan terus kepada kita dan tidak pada kedai atau shopping mall terbabit?

Konsep perniagaan biasa atau konvensional di mana pemborong atau peruncit mengambil keuntungan dari pengguna sebanyak 60%. Katalah kalau barangan yang kita beli berharga Rm100, Rm60 kita bayar dah masuk ke poket tuan punya kedai atau shopping mall dan Rm40 lagi masuk ke poket pengilang.

Nak tak kalau Kak Wien kongsikan konsep perniagaan baru yang mana pengguna dapat 60% tersebut dari ianya masuk ke tangan pemborong atau peruncit? Ianya dinamakan PRO_SUMER (Producer _Consumer).

Katalah kalau kita berbelanja Rm1000 membeli barangan kecantikkan atau kesihatan, dengan konsep PRO_SUMER, 60% atau RM600 dari perbelanjaan Rm1000 di kedai X dapat balik masuk ke poket kita dari jatuh ke tangan pemborong atau peruncit. Best atau best sangat?

Klik gambar Kak Wien untuk Kak Wien bagi penerangan percuma macam mana nak untung 60% tersebut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *